Algemene voorwaarden

Artikel 1: Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de rechtsverhouding tussen een Klant en Pachique in het kader van het gebruik van de Webshop van Pachique en alle aanbiedingen van en bestellingen bij Pachique. Deze algemene voorwaarden maken onlosmakelijk en integraal onderdeel uit van de tussenpartijen in dat kader gesloten overeenkomst. Door het gebruik van de Webshop en/of het plaatsen van een bestelling bij Pachique, geef je te kennen akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Klant, onder welk benaming ook, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. 

 

1.2 De identiteit van de onderneming:

      Pachique

      Willem Kollfplantsoen, 2035 SW Haarlem

      info@pachique.nl

      www.pachique.nl 

 

      Rekeningnummer: NL42 KNAB 0258 4894 05

      KvK: 73708623

      BTW nummer: NL002249143B37

 

1.3 De volgende termen zijn van toepassing in deze algemene voorwaarden:

Pachique: De rechtspersoon Pachique, gevestigd en zaakdoende in Haarlem, die zich bezighoudt met het verkopen van Producten via haar Webshop en gebruiker van deze algemene voorwaarden.

De klant: De personen die een overeenkomst met Pachique aangaan voor het gebruik van de Webshop en/of het aanschaffen van een Product in de Webshop.

Overeenkomst: Een overeenkomst die ontstaat doordat de Klant een Product bij Pachique aanschaft of gebruik maakt van de Webshop.

Product: De door of vanwege Pachique in haar Webshop aangeboden Producten. 

Webshop: De door Pachique op haar website (www.pachique.nl) aangeboden Webshop waar Klanten Producten kunnen aanschaffen.

 

Artikel 2: Het aanbod

2.1 De Producten van Pachique zijn uniek, wat inhoudt dat er slechts één item van elk Product beschikbaar is (met uitzondering van armbanden, portemonnees en bloempotzakken). Pachique kan de beschikbaarheid van Producten niet garanderen en zal bij het plaatsen van een bestelling bevestigen of het Product nog beschikbaar is. 

2.2 Pachique streeft ernaar de Producten waarheidsgetrouw af te beelden en te beschrijven, maar Producten kunnen iets afwijken van de afbeeldingen in de Webshop. Pachique is niet aansprakelijk voor kennelijk onjuiste of onvolledige informatie op haar Webshop. 

2.3 De prijzen zoals vermeld bij de Producten in de Webshop zijn in Euro's en inclusief 21% BTW.

2.4 De prijzen zoals vermeld bij de Producten in de Webshop zijn exclusief verzendkosten. De bijkomende verzendkosten kun je vinden door op het winkelwagentje te klikken. 

2.5 Pachique is gerechtigd de prijzen van Producten en/of verzendkosten op elk moment aan te passen wanneer omstandigheden hierom vragen.

2.6 De overeenkomst tussen een Klant en Pachique komt tot stand op het moment dat de Klant een bestelling bij Pachique plaatst via de Webshop en deze bestelling door een betaling wordt afgerond. Zodra de betaling is afgerond, ontvangt de Klant per mail een bestelbevestiging. Wanneer Pachique het pakketje heeft verzonden, ontvangt de Klant per mail een verzendbevestiging. 

 

Artikel 3: Betaling

3.1 De betaling dient onmiddellijk bij de bestelling van een Product en per IDEAL te worden voldaan.

3.2 Pachique behoudt zich het recht voor de bestelling te annuleren wanneer de betaling niet tijdig is ontvangen.

 

Artikel 4: Verzending en levering

4.1 De Producten van Pachique worden verzonden met PostNL. Zodra het Product bij PostNL is afgegeven, ontvangt de Klant per mail een verzendbevestiging met de track & trace code. Hiermee kan de Klant het pakket volgen via de website van PostNL. Op de diensten van PostNL zijn de algemene voorwaarden van PostNL van toepassing.

4.2 Voor verzending binnen Nederland rekent Pachique € 4,15 voor een klein pakket en € 6,95 voor een groot pakket. De toepasselijke verzendkosten voor een specifieke bestelling, worden automatisch berekend en bekendgemaakt bij het plaatsen van een bestelling. Bij een bestelling vanaf € 50,00 betaalt de Klant geen verzendkosten.

4.3 Zodra de Klant zijn/haar bestelling heeft geplaatst, duurt het gemiddeld één tot twee werkdagen voordat het pakket aan PostNL wordt overhandigd. Deze termijn is een indicatie, Pachique garandeert niet dat deze termijn wordt gehaald. 

4.4 Indien Pachique de bestelling niet binnen een termijn van dertig dagen heeft geleverd, heeft de Klant het recht de overeenkomst te laten ontbinden, behalve indien de oorzaak ligt bij de verzending door PostNL. In laatstgenoemde geval verwijst Pachique haar Klanten hierbij door aan PostNL.

 

Artikel 5: Retourneren en herroepingsrecht 

5.1 Indien je om welke reden dan ook besluit een aangeschaft Product te willen retourneren, dan is dit mogelijk binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Tijdens deze 14 dagen dien je zorgvuldig om te gaan met het Product en de verpakking en is het slechts toegestaan het Product uit te pakken of te gebruiken als dat nodig is om te beoordelen of je het juiste Product hebt ontvangen. Je blijft zelf aansprakelijk voor eventuele schade als het gevolg van onzorgvuldige of onnodige omgang met het Product na ontvangst.

5.2 Om gebruik te maken van dit herroepingsrecht, dien je ons in dat geval binnen hiervoor genoemde bedenktijd van 14 dagen een mail te sturen via info@pachique.nl, waarbij je duidelijk aangeeft dat je het Product wenst te retourneren met gebruikmaking van dit herroepingsrecht.  

5.3 De verzendkosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening van de Klant.

5.4 Stuur ons ook onmiddellijk, maar niet later dan 14 dagen na verzending van voornoemde mail, het Product retour inclusief alle meegeleverde toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk in de staat en verpakking zoals je het Product van ons hebt ontvangen. Let op, retourzendingen zijn op eigen risico. Zorg ervoor dat het Product (samen met de factuur) goed is ingepakt, zodat deze onbeschadigd terugkomt bij Pachique. Mocht het product beschadigen of kwijtraken in de post, kan Pachique de retourzending niet verwerken en heeft de Klant geen recht op vergoeding van het aankoopbedrag. 

5.5 Zodra Pachique het Product in goede orde heeft ontvangen, wordt het volledige aankoopbedrag binnen twee werkdagen teruggestort.

5.6 Gepersonaliseerde Producten en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden. 

5.7 Retourvoorwaarden:

  • De retourzending wordt binnen 14 dagen na de factuurdatum schriftelijk door de Klant aan Pachique kenbaar gemaakt door het sturen van een e-mail
  • Het Product wordt binnen 14 dagen na het kenbaar maken van de retourzending teruggestuurd naar Pachique, met dien verstande dat het Product uiterlijk binnen 30 dagen moet zijn ontvangen door Pachique
  • De verzendkosten van een retourzending zijn voor eigen rekening van de Klant
  • Het Product dient door Pachique in goede staat en onbeschadigd te zijn ontvangen
  • De factuur dient bij de retourzending mee worden gestuurd
  • Gepersonaliseerde Producten en cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden

 

Artikel 6: Cadeaubonnen

6.1 De door Pachique aangeboden cadeaubonnen in de Webshop dienen in één keer besteed te worden in de Webshop van Pachique.

6.2 De door Pachique aangeboden cadeaubonnen in de Webshop zijn één jaar geldig na afgiftedatum.

6.3 De door Pachique aangeboden cadeaubonnen in de Webshop kunnen niet geretourneerd worden en zijn niet inwisselbaar voor geld.

 

Artikel 7: Aansprakelijkheid, gebreken en klachten

7.1 Pachique besteed veel aandacht aan de kwaliteit van haar Producten en garandeert dat deze naar redelijkheid voldoen aan de omschrijving in de Webshop en vereisten voor het beoogde gebruik. Pachique is echter niet aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt als het gevolg van het gebruik van het Product van Pachique, tenzij deze schade te wijten is aan opzet of grove roekeloosheid van Pachique. 

7.2 De Klant is verplicht het ontvangen Product onmiddellijk te inspecteren op gebreken. Mocht er ondanks het in het vorige lid bepaalde toch iets mis zijn met het product, neem dan binnen 7 dagen nadat het gebrek is ontdekt contact op met Pachique door een e-mail te sturen naar info@pachique.nl, met een duidelijke omschrijving van de klacht.

7.3 Indien Pachique van oordeel is dat de klacht terecht is, zal Pachique samen met de Klant naar een goede oplossing zoeken, zoals bijvoorbeeld een retournering en terugbetaling of vervanging. Pachique zal zich in deze gevallen laten leiden door de richtlijnen van de Consumentenwijzer. Mocht je niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan kan je besluiten de klacht door te sturen naar de geschillencommissie. 

 

Artikel 8: Veiligheidsinstructie babyartikelen

8.1 Bij de aankoop van een babyartikel worden veiligheidsinstructies meegeleverd die de Klant goed dient door te lezen en op te volgen.

8.2 Pachique is niet verantwoordelijk voor eventuele ongelukken die ontstaan door het gebruik van de in de Webshop aangeschafte babyartikelen. De ouder, voogd of verzorger blijft zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van de baby. Om die reden is het belangrijk de veiligheidsinstructies serieus te nemen en deze ook na te leven.

 

Artikel 9: Intellectueel eigendom

9.1 Alle intellectuele en industriële eigenschap rechten waaronder maar niet beperkt tot auteursrechten, merkrechten, naburige rechten, modelrechten, octrooi rechten en/of sui generis databank rechten op (delen van) Producten en/of content op de Webshop en/of website www.pachique.nl (waaronder bijvoorbeeld maar niet uitsluitend teksten, logo's, foto's en/of gefotografeerde werken, ontwerpen, etc.) rusten volledig bij Pachique en/of haar licentiegevers. Het is niet toegestaan deze creaties openbaar te (doen) maken en/of te (doen) verveelvoudigen of anderszins (doen) gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Pachique.  

 

Artikel 10: Privacy

10.1 Om een bestelling in behandeling te kunnen nemen, heeft Pachique een naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig.

10.2 Pachique zal ervoor zorgen dat alle informatie vertrouwelijk wordt behandeld en jouw privé gegevens ook echt privé blijven. Pachique zal jouw gegevens niet aan derden doorgeven tenzij deze bij het bestelproces zijn betrokken (bijvoorbeeld de bezorgdienst) en de gegevens noodzakelijk zijn om jouw bestelling af te handelen. Pachique zal jouw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk en ieder geval niet langer dan de wet voorschrijft. 

10.3 Je hebt ten alle tijden het recht om jouw gegevens in te zien, te wijzigen, uitleg te krijgen over de verwerking van jouw persoonsgegevens door Pachique, indien wij jouw gegevens verwerken op basis van een door jouw verleende toestemming, om die toestemming in te trekken of bezwaar te maken tegen een verwerking door Pachique van jouw persoonsgegevens. Dit kan je doen door een e-mail te sturen naar info@pachique.nl.

10.4 Uitgebreidere informatie over dit onderwerp kan je vinden in de privacy verklaring van Pachique.

 

Artikel 11: Geschillen en toepasselijk recht

11.1 Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten tussen Pachique en de Klant waar deze op van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

11.2 Alle geschillen, van welke aard dan ook, die tussen een Klant en Pachique ontstaan naar aanleiding van of in verband met een overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Amsterdam.

 

Al dus opgemaakt te Haarlem, Januari 2021